Firefox poisti lisäosat?

Anonyymi

Ei jäänyt montaa jäljelle. Mites muilla?

88

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu, lähti maailman laajuisesti.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mozilla on kyllä ihme pulju, näiden veivailujen kanssa.
      vai eikö ilmaiseksi saa hyvää..

      Itsellä ei betassa noilla about:config muutoksilla mitään vaikutusta, asensin nightlyn jossa tuntuivat toimivan

      • Anonyymi

        Joo ja niillä "virallisilla" mozilla ohjeilla ei mitään tekoa jos oli ESR-versio selaimesta ei löytynyt niitä kohtia


      • Anonyymi

        "Mozilla on kyllä ihme pulju, näiden veivailujen kanssa."

        Jakaa ilmaiseksi markkinoiden parasta selainta, joka on ainoa perinteinen nettiselain, joka ei myy selaustietoja mainostajille tai kerää niitä selaimen valmistajalle.

        Tekee yhden virheen päivityksen yhteydessä, jonka korjaa alle 24 tunnissa.

        "on se ihan surkee pulju ja mitä ihmettä ne oikeen veivaa"


      • Anonyymi

        ""on se ihan surkee pulju ja mitä ihmettä ne oikeen veivaa" "

        Mistä tuollaisen lainauksen veivasit ?? Teetkö sinäkin töitä Mozillalle ??


      • Anonyymi

        Mainossuodattimet poistettiin ja uusia ei voi asentaa.
        Jos tämä jää tällaiseksi mainoskasaksi, siirryn Operaan, jossa mainossuodatus on oletuksena.


    • Anonyymi

      Eilen illalla kaikki palautuivat.

    • Anonyymi

      Vasta eilen illalla tuli AdGuardin poisto Mintiin ja Ubuntuun. Seiska pyörii normaalisti Chromella ja AdGuardilla. Yhtä sanonko mitä kuunnella tuubia ilman estoja.
      Olisi mukava tietää, mitä ja kuka on kaiken takana? Valtaosa meistä ei halua seurata mainoksia, joten taistelu on epäilemättä rajua poliittisia päättäjiä lähellä olevilla rahatahoilla.

    • Anonyymi

      Ei tarvinnut tehdä yhtään mitään, kuin odottaa.

    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan, jäikö sellaisia lisäosia takaisin tulematta, joita ei edelleenkään firefox hyväksy.

      • Anonyymi

        En tiedä, mutta Mozilla aikoo kyllä rajoittaa pois sellaiset lisäosat, joihin ei voi luottaa. Tällä tavalla halutaan välttää, ettei käy niin kuin Androideille Play-kaupassa, jotka ovat täynnä tunnistamattomia haittaohjelmia.

        Jokainen rehellinen valmistaja voi kyllä päivittää lisäosansa niin että sen tuki jatkuu, mutta jos koodari ei halua ylläpitää lisäosaa tai on luonut sen pahat mielessään, ne tulevat katoamaan jatkossa Firefoxista.


    • Anonyymi

      Yritin ladata takaisin AdGuardin, mutta ei onnistunut.

      • Anonyymi

        Korjaus on olemassa, muuta se tulee koneelle erikoista reittiä.

        En tiedä miten se on käännetty suomeksi, mutta asetuksissa täytyy olla ruksi kohdassa
        -Allow Firefox to install and run studies -----saa asentaa tutkimuksia

        Sitten odottelet 30 minuuttia jotain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus on olemassa, muuta se tulee koneelle erikoista reittiä.

        En tiedä miten se on käännetty suomeksi, mutta asetuksissa täytyy olla ruksi kohdassa
        -Allow Firefox to install and run studies -----saa asentaa tutkimuksia

        Sitten odottelet 30 minuuttia jotain

        Odottelen, kunnes Firefoxin lisäkkeet voi ladata normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus on olemassa, muuta se tulee koneelle erikoista reittiä.

        En tiedä miten se on käännetty suomeksi, mutta asetuksissa täytyy olla ruksi kohdassa
        -Allow Firefox to install and run studies -----saa asentaa tutkimuksia

        Sitten odottelet 30 minuuttia jotain

        Kokeiltu eilen yöllä ja toimii. Win7Pro käyttis.


    • Anonyymi

      Huomasin juuri tuon lisäosien kirotun desactivoinnin.

      Olen käyttänyt AdblockPlussaa (siis sitä venhempaa / alkuperäistä, jonka ei pitäisi olle se seurantaversio kuten Adblock), sekä NoScriptä.

      Kun koettaa ladata ne uudestaan, niin ei onnistu ja kehoittaa tarkistamaan nettiyhteyden, vaikka nettiyhteys toimii normaalisti.

      Olen käyttänayt Foxia ns. "virkaselimena" jolla olen hoitanut pankki- ymv. asiat ja sitten aina poistuessa kaiken historiikin ja evästeet poistaen.

      Raivostuttava tilanne tuo käyttäjien yliholhoaminen, jolla tehdään selaimesta turvattomampi.

      AdblockPlus & NoScript

    • En ymmärrä tuota pelleilyä. Lisäosat ovat ne syy miksi käytän Firefoxia. Ilman niitä voisi siirtyä Chromeen.

      • Anonyymi

        Chromeen saa pitkälti samat lisäosat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Chromeen saa pitkälti samat lisäosat.

        Eiköhän tuo Spy-Crhomeen siirtyminen ollut lähinnä turhautunutta ironiaa (?), sillä siinä eivät edes lisäosat estä Googlen omaa mielivaltaa.

        Mutta mikäli asi aei korjaannu, niin joutunee luopumaan kokonaan Firefoxista, joka on itselläni ollut keskeisesti käytössä pienen ikuisuuden.

        AdblockPlus & NoScript


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuo Spy-Crhomeen siirtyminen ollut lähinnä turhautunutta ironiaa (?), sillä siinä eivät edes lisäosat estä Googlen omaa mielivaltaa.

        Mutta mikäli asi aei korjaannu, niin joutunee luopumaan kokonaan Firefoxista, joka on itselläni ollut keskeisesti käytössä pienen ikuisuuden.

        AdblockPlus & NoScript

        Jåå, adblock plus ja noscript löytyy chromelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Chromeen saa pitkälti samat lisäosat.

        Oikolukua ei kai taida saada.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jåå, adblock plus ja noscript löytyy chromelle.

        Chrome on Googlen matolaatikko.

        Oikea ratkaisu on Chromium mutta en ole siihen saanut NoScriptiä.
        Onko edes mahdollista?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        okaro kirjoitti:

        Oikolukua ei kai taida saada.

        Miksi ei saa, minulla ainakin on oikoluku. Kertaakaan ei tätä kirjoittaessa tullut vastaan punaisella aaltoviivalla merkattua sanaa.

        — Chromium Ver: 73.0.3683.75 —


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei saa, minulla ainakin on oikoluku. Kertaakaan ei tätä kirjoittaessa tullut vastaan punaisella aaltoviivalla merkattua sanaa.

        — Chromium Ver: 73.0.3683.75 —

        No neuvohan sitten miten sait suomenkielise oikoluku osan toimimaan? Olet ainoa tällä palstalla. :D


    • Anonyymi

      Minulla on Debianin tässä "harrastelijaviritys?" johon Firefoxin lisäosat ilmestyivät takaisin eilen illalla.
      Jotkut ne vaan näköjään hoitavat hommansa.

      • Anonyymi

        Tuon lapsellisen käyttishekuttelun ohessa tai siitä johtuen et sitten sinäkään kyennyt tajuta eritellä mistä lisäosista oli kyse.

        Kas kus saattaa olla, että Mozillan uuden politiikan seurauksena kaikki lisäosat eivät enää tule toimimaan, mutta osa kyllä.

        Canvas Dfender (fingerprint) vaikuttaa edelleen toimivan, mutta nuo kaksi alla olevaa ei.

        AdblockPlus & NoScript


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon lapsellisen käyttishekuttelun ohessa tai siitä johtuen et sitten sinäkään kyennyt tajuta eritellä mistä lisäosista oli kyse.

        Kas kus saattaa olla, että Mozillan uuden politiikan seurauksena kaikki lisäosat eivät enää tule toimimaan, mutta osa kyllä.

        Canvas Dfender (fingerprint) vaikuttaa edelleen toimivan, mutta nuo kaksi alla olevaa ei.

        AdblockPlus & NoScript

        Lapsellista haukkua toisia lapselliseksi.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        No teitpä turhaa työtä, kun netistä löytyy varmaan tuhannelta eri sivulta tieto, että ei tarvitse tehdä mitään, vaan lisäosat alkavat taas toimia itsestään kun korjaus on asentunut selaimeen.

        Mitä ihme säätämistä kaikki oikein tekee heti paniikissa sen sijaan että ottaisi ensin asioista selvää????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????


    • Anonyymi

      Väkeä on tämän ja muiden lisäosiin liittyvien rajoitusten vuoksi siirtynyt Waterfoxin käyttäjäksi.

    • Anonyymi

      Mitä mahtavat touhuta siellä Mozillalla? Minä en saanut avattua yhtään nettisivua, siis ei päässyt nettiin, ennen kuin virkisti Firefoxin.
      Taitaa jäädä toisten jalkoihin selainsodassa hitautensa takia, kun tietävät lisäosien hidastavan lisää.

    • Anonyymi

      Nyt aamulla päivittii uuteen versioon ja ainakin adblock latautui ja toimii.

      • Anonyymi

        Mikä on uusin versio johon Ff päivittyi?


      • Anonyymi

        66.0.4. Semmoiseen päivittyi.


      • Anonyymi

        Mulla on joku 60.x versio ESR eikä siihen ainakaan mitään palautunut issekseen takaisin kaikki piti itse hakea uudestaan


    • Anonyymi

      AgGuard toimii Win7/Chromessa. Ubuntu/Mint/Firefoxissa ei näy AdGuardia, mutta en yrittänyt sitä nyt aamulla ladatakaan uudestaan toissailtaisen autopoiston jälkeen. Eilisiltana lataus ei onnistunut.

    • Anonyymi

      "Käyttäjiltä ympäri maailmaa Firefox-selaimen lisäosat katosivat, kun yhtiö ei ollut uusinut tietoturvaan liittyvää sertifikaattia. Käyttöajan umpeuduttua kaikki lisäosat lakkasivat toimimasta ja selain palasi oletustilaan. "
      Semmoinen tapaus.

      • Anonyymi

        Kaikenlaista sattuu ja tapahtuu, jopa päivitysten myöhästymistä kolmella kuukaudella.


      • Anonyymi

        Se palstalla esitetty pikakorjaus ilmeisesti saattaa FF:n tilaan missä ei mitään jonninjoutavia sertifikaatteja tarvita.

        Kyllä sertifikaatit joutaa romukoppaan, pelkkää harmia niistä.

        Selain toimisi ilmeisesti nopeamminkin ilman mitään sertifikaattikyselyitä ja niihin vastaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikenlaista sattuu ja tapahtuu, jopa päivitysten myöhästymistä kolmella kuukaudella.

        Onneksi tämä ei ollut yhtä katastrofaalinen kuin se taannoinen Panda-katastrofi se aiheutti todella pahaa vahinkoa poisti tärkeitä tiedostoja järjestelmästä


    • Anonyymi

      Käytän Linux Mintin Chromiumia vaikka loppuikäni, kun siinä uBlock Origin toimii kuten ennenkin.
      Firefox saa pitää mainosläjänsä.

    • Anonyymi

      Eilen selainversio 66.0.3 ilmoitti punaisella, ettei alla olevia lisäosia tueta, mutta nyt tänään viimeisimpään 66.0.4:n päivitettyäni kaikki toimii normaalisti.

      Eilen ongelman aikaan tarkistin selimen päivityksen ja Fox ilmoitti sen olevan ajanatasalla, eli onkos tuo 66.0.4 tullut yönaikana saataville? Päivitän aina käsin jotta voin jonkin aikaa katsella onko uuden päivityksen kanss aollu tongelmia, joskaan niitä ei hyvin pitkiin aikoihin ole ollut.

      AdblockPlus & NoScript

      • Anonyymi

        Yölläpä vissiin. Eilen klo 15 ei ollut saatavissa muttä tänä aamuna asentui.


    • Anonyymi

      Tulin tänään taas koneen äärelle. Firefox päivittyi versioon 66.0.4. Laajennokset kaikki tallella, ei mitään ongelmia toimivuudessa.

    • Anonyymi

      Täällä odotetaan yhä Firefoxin päivittymistä 66.0.3 toimivampaan versioon. Onneksi on seiska ja Chrome ja Ubuntu ja Mint ovat vain hätävaroina.

    • Anonyymi

      Firefoxilla lienee menossa putsauskampanja missä epäkelvot lisäosat karsitaan pois kuten esim Ublock.
      Katsokaa itse sen sivulla kerrotaan miten se tunkeutuu ja tallentaa kaikki salasanat ja tallentaa käyttäjän tietoa kaiken aikaa.
      Joku jo antoikin linkin ja siinä luettavaksi vasemmassa reunassa on lutteloitu kaikki sallitut toimenpiteet mihin käyttäjä suostuu.
      Kovin on ihmeellistä touhua kun vielä itse kerrotaan kaikkia. Sehän on hirveä vakoiluohjelma jo itsessään, sekö muka suojelee joltain muultakin?
      https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/ublock-origin/

      Sieltä lukemalla lisää kohdasta :"Learn more about permissions"

      The extension can read the content of any web page you visit as well as data you enter into those web pages, such as usernames and passwords.
      Access your data for all websites

      Kun kaikki sanotaan ihan suoraan mitä sen, niin miksi kukaan käyttää tuollaisia apuohjelmia??

      Melko ihmeellistä!!

      • Anonyymi

        Laitoin eilen viestin tuosta samasta asiasta tuohon toiseen ketjuun, mutta en tuolloin lukenut tuon "permissions" alla olevaa "learn more ..." jossa sanotaan myös seuraavaa:

        * If you don't see one of these messages that means the extension won't try to access any of your data or change the settings in your browser.

        Eli jos jotakin Mozillan lisäpalikkaa ladatessa ei tule tuossa kohdasa kuvattua tunkeilevuudesta kertovaa tietoboxia tunkeilevuuslistoineen, niin edellä lainattu on voimassa.

        AdblockPlus & NoScript


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin eilen viestin tuosta samasta asiasta tuohon toiseen ketjuun, mutta en tuolloin lukenut tuon "permissions" alla olevaa "learn more ..." jossa sanotaan myös seuraavaa:

        * If you don't see one of these messages that means the extension won't try to access any of your data or change the settings in your browser.

        Eli jos jotakin Mozillan lisäpalikkaa ladatessa ei tule tuossa kohdasa kuvattua tunkeilevuudesta kertovaa tietoboxia tunkeilevuuslistoineen, niin edellä lainattu on voimassa.

        AdblockPlus & NoScript

        Eli joskus on voimassa ja joskus ei? Ja itse ei voi ruksata mitä haluaa tehdä. Oletko siis koko ajan ohjelman armoilla?
        Ainoa luotettava on NoScript jonka avulla voi itse määrätä mitä sallit ja mitä et. Olen jostain lukenut että useimmat adblockerit ovat pelkkiä vakoiluohjelmia. Niitähän ei tarvita kun käyttää NoScriptiä. Minulle se on riittänyt tähän asti ihan hyvin eikä mainoksia näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli joskus on voimassa ja joskus ei? Ja itse ei voi ruksata mitä haluaa tehdä. Oletko siis koko ajan ohjelman armoilla?
        Ainoa luotettava on NoScript jonka avulla voi itse määrätä mitä sallit ja mitä et. Olen jostain lukenut että useimmat adblockerit ovat pelkkiä vakoiluohjelmia. Niitähän ei tarvita kun käyttää NoScriptiä. Minulle se on riittänyt tähän asti ihan hyvin eikä mainoksia näy.

        Tolkuton työ määritellä kaikki sivut, joiden ei halua seuraavan selailua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli joskus on voimassa ja joskus ei? Ja itse ei voi ruksata mitä haluaa tehdä. Oletko siis koko ajan ohjelman armoilla?
        Ainoa luotettava on NoScript jonka avulla voi itse määrätä mitä sallit ja mitä et. Olen jostain lukenut että useimmat adblockerit ovat pelkkiä vakoiluohjelmia. Niitähän ei tarvita kun käyttää NoScriptiä. Minulle se on riittänyt tähän asti ihan hyvin eikä mainoksia näy.

        Tuossahan se kerrottiin, jos Mozillan lisäpalikkaa ladatessa siinä ei ko. tunkeilutietoja listoineen kerrota / esitetä, niin sellaista ei harrasteta. Mutta eihän näiden suhteen koskaan voi olla täysin varma ja luottavainen.

        Alla olevan mukaan uudempi ja eri tekijän Adblock kerää tietoja, mutta se "alkuperäinen" eli Adblock Plus ei tee niin, mutta tarkkana kannattaa koettaa olla kaikkien noiden lisäpalikoiden kanssa.

        "Käytätkö selaimessasi mainosestintä? Onko se AdBlock tai Adblock Plus? Etkö tiedä eroa? Et ole yksin."

        - https://www.is.fi/digitoday/art-2000000788083.html

        NoScriptinkin suhteen, jota itsekin käytän, tulisi voida olle varma, ettei se harrasta seurantaa.

        Ps.

        "Älä koskaan täytä verkkolomakkeita automaattisesti!"

        - https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ala-koskaan-tayta-verkkolomakkeita-automaattisesti-suomalaishakkeri-varoittaa-ovelista-kalasteluyrityksista/6260990

        AdblockPlus & NoScript


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tolkuton työ määritellä kaikki sivut, joiden ei halua seuraavan selailua.

        No, ainakaan NoScriptin käyttö, jos nyt siihen ollaan viittaamassa, ei ainakaan ole "tolkuton työmäärä" ... päinvastoin, simppeli ja nopea käyttää.

        Lähtökohtaisesti pidän sen blokkaamassa kaiken ja sitten sivukohtaisesti hyväksyn tarvittaessa scriptin "toistaiseksi." FB tosin on pysyvästi mustalla listalla.

        Ainoa ongelma on se, että toisinaan joillakin sivuilla tulee scriptejä, jotka ievät millään tavalla viittaa ko. sivun nimeen, mutta joita tarvitsee jotta sivu toimii moitteetta. Tämä toisinaan varsin pitkästäkin scriptihässäkästä / määrästä valittavana, eli itse sivuun liitymättömien kaikenkarvaisten tahojen scriptejä on eri sivustoilla.

        "Viestintävirasto on julkaissut kokoelman vinkkejä nykyaikaisilta haittaohjelmilta suojautumiseen."

        3. Estä skriptit

        - https://www.iltalehti.fi/digi/a/2015092120392508

        AdblockPlus & NoScript


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ainakaan NoScriptin käyttö, jos nyt siihen ollaan viittaamassa, ei ainakaan ole "tolkuton työmäärä" ... päinvastoin, simppeli ja nopea käyttää.

        Lähtökohtaisesti pidän sen blokkaamassa kaiken ja sitten sivukohtaisesti hyväksyn tarvittaessa scriptin "toistaiseksi." FB tosin on pysyvästi mustalla listalla.

        Ainoa ongelma on se, että toisinaan joillakin sivuilla tulee scriptejä, jotka ievät millään tavalla viittaa ko. sivun nimeen, mutta joita tarvitsee jotta sivu toimii moitteetta. Tämä toisinaan varsin pitkästäkin scriptihässäkästä / määrästä valittavana, eli itse sivuun liitymättömien kaikenkarvaisten tahojen scriptejä on eri sivustoilla.

        "Viestintävirasto on julkaissut kokoelman vinkkejä nykyaikaisilta haittaohjelmilta suojautumiseen."

        3. Estä skriptit

        - https://www.iltalehti.fi/digi/a/2015092120392508

        AdblockPlus & NoScript

        Mulla samanlainen käytäntö NoScriptin kanssa. Mainosblokkerina käytän uBlock originia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla samanlainen käytäntö NoScriptin kanssa. Mainosblokkerina käytän uBlock originia.

        uBlock origin ehkä auttaa mainosblokkerina. Mutta katsopa sen omilta sivuilta mitä muuta se tekee. En koskisi pitkällä tikullakaan siihen.


      • Anonyymi

        ublock origin koodi löytyy githubista ei urki tai kaiva sinun tietoja. Kysyy kaikkia oikeuksia koska ilman niitä ei toimi.

        Firefoxin lisäosat tarkistetaan automaattisesti ensin ja julkaistaan addons.mozilla.com sivulle. Sen jälkeen ihminen käy koodin läpi.

        Tulossa muutos ei sallita koodin sotkemista eli ihminen joka tarkistaa addonin voi paremmin selvittää rikkooko se yksityisyyttä.
        https://www.ghacks.net/2019/05/03/mozilla-updates-its-firefox-add-on-policy/

        adblocker plus ei ole avointa koodia. Kerää sinun tiedot ja on mainoksia valkoisella listalla. Se on huonompi kuin ublock origin. Kaikki muut huonompia kuin ublock origin. Asenna myös privacy badger. Edes pitkällä tikulla ei kannata koskea markkinoiviin estäjiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ublock origin koodi löytyy githubista ei urki tai kaiva sinun tietoja. Kysyy kaikkia oikeuksia koska ilman niitä ei toimi.

        Firefoxin lisäosat tarkistetaan automaattisesti ensin ja julkaistaan addons.mozilla.com sivulle. Sen jälkeen ihminen käy koodin läpi.

        Tulossa muutos ei sallita koodin sotkemista eli ihminen joka tarkistaa addonin voi paremmin selvittää rikkooko se yksityisyyttä.
        https://www.ghacks.net/2019/05/03/mozilla-updates-its-firefox-add-on-policy/

        adblocker plus ei ole avointa koodia. Kerää sinun tiedot ja on mainoksia valkoisella listalla. Se on huonompi kuin ublock origin. Kaikki muut huonompia kuin ublock origin. Asenna myös privacy badger. Edes pitkällä tikulla ei kannata koskea markkinoiviin estäjiin.

        "adblocker plus ei ole avointa koodia. Kerää sinun tiedot ja on mainoksia valkoisella listalla. "

        Ota ensin asioista selvää , niin ei tule julistettua skeidaa totuutena.

        * Adblock Plus on kahdesta vanhempi. Sitä on kehitetty vuodesta 2006 asti. Avoimen koodin Adblock Plus perustuu sitä ennen olleeseen, mutta jo pitkän aikaa sitten kuopattuun mainoksia estäneeseen sovellukseen nimeltä Adblock.

        * Adblock Plus ei Palantin mukaan seuraa käyttäjiään.

        - https://www.is.fi/digitoday/art-2000000788083.html

        Ps. Kun pitkästä tikusta manitsit, niin onko mahdollisesti käytössäsi FB tai Google-tili tai jopa molemmat ...

        AdblockPlus & NoScript
        -


      • Anonyymi

        Onko IS sinun mielestä se luotettavin lähde? Miksi IS jätti puhumasta yleisesti mainonan estoista? Oletko lukenut muualta ja mitä voit todistaa?
        IS ja IL tekee huonoa sisältö jotta saa "uusia" artikkeleita päivittäin aikaiseksi. Sitten kun on päivittäisiä lukijoita saa sivuston natiivimainokset klikkauksia eli mainostuloja sivustolle. Ei tee usein oikeita uutisia muualle kuin etusivulle. Lähteinä käyttää daily mail, yms. Roskauutisia jotta saa ujutettua natiivimainoksi joukkoon. Jos ei olisi sisältöä/roskaa ei voisi mainostaa. Jos roskan ottaa pois jäljelle jää alle yksi artikkeli per mainosartikkeli. Noin 3 uutista ja 3 natiivia. Jättää kertomatta asioita ja kertoo yksipuoleisesti jos vaikuttaa rahoitukseen.

        Faktaa on ainakin että ublock origin on nopeampi ja vähemmän resursseja vaativa. WASM. Siinä ei ole whitelist mainoksille. Se on avointa koodia.
        Adblock plus ei ole avointa koodia. Ottaa rahaa jotta mainokset näkyy (huijausmainokset yms.). Et voi olla varma mitä tietoa kerää (privacy policy kertoo laajasti. Onneksi mozilla muuttaa sääntöjä että pitää kertoa tarkasti, muuten estetään.). Uskotko myyjää/perustajaa? Mikäköhän häntä motivoi? Meneekö intressit sotkuun?

        Ublock origin on paljon parempi kuin adblock plus tai muut.

        umatrix u o canvas blocker


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko IS sinun mielestä se luotettavin lähde? Miksi IS jätti puhumasta yleisesti mainonan estoista? Oletko lukenut muualta ja mitä voit todistaa?
        IS ja IL tekee huonoa sisältö jotta saa "uusia" artikkeleita päivittäin aikaiseksi. Sitten kun on päivittäisiä lukijoita saa sivuston natiivimainokset klikkauksia eli mainostuloja sivustolle. Ei tee usein oikeita uutisia muualle kuin etusivulle. Lähteinä käyttää daily mail, yms. Roskauutisia jotta saa ujutettua natiivimainoksi joukkoon. Jos ei olisi sisältöä/roskaa ei voisi mainostaa. Jos roskan ottaa pois jäljelle jää alle yksi artikkeli per mainosartikkeli. Noin 3 uutista ja 3 natiivia. Jättää kertomatta asioita ja kertoo yksipuoleisesti jos vaikuttaa rahoitukseen.

        Faktaa on ainakin että ublock origin on nopeampi ja vähemmän resursseja vaativa. WASM. Siinä ei ole whitelist mainoksille. Se on avointa koodia.
        Adblock plus ei ole avointa koodia. Ottaa rahaa jotta mainokset näkyy (huijausmainokset yms.). Et voi olla varma mitä tietoa kerää (privacy policy kertoo laajasti. Onneksi mozilla muuttaa sääntöjä että pitää kertoa tarkasti, muuten estetään.). Uskotko myyjää/perustajaa? Mikäköhän häntä motivoi? Meneekö intressit sotkuun?

        Ublock origin on paljon parempi kuin adblock plus tai muut.

        umatrix u o canvas blocker

        Tarvitaanko mitään muuta kuin uBlock Origin ja taito käyttää sitä. Tämän erinomaisuus paljastuu vasta sitten kun osaat luoda suotimia manuaalisesti. Et tarvitse sen jälkeen muita, paitsi Minkkilaukun ketitelemän suomi24 avustajan, mutta tämähän hoitaakin täysin eri tehtäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko IS sinun mielestä se luotettavin lähde? Miksi IS jätti puhumasta yleisesti mainonan estoista? Oletko lukenut muualta ja mitä voit todistaa?
        IS ja IL tekee huonoa sisältö jotta saa "uusia" artikkeleita päivittäin aikaiseksi. Sitten kun on päivittäisiä lukijoita saa sivuston natiivimainokset klikkauksia eli mainostuloja sivustolle. Ei tee usein oikeita uutisia muualle kuin etusivulle. Lähteinä käyttää daily mail, yms. Roskauutisia jotta saa ujutettua natiivimainoksi joukkoon. Jos ei olisi sisältöä/roskaa ei voisi mainostaa. Jos roskan ottaa pois jäljelle jää alle yksi artikkeli per mainosartikkeli. Noin 3 uutista ja 3 natiivia. Jättää kertomatta asioita ja kertoo yksipuoleisesti jos vaikuttaa rahoitukseen.

        Faktaa on ainakin että ublock origin on nopeampi ja vähemmän resursseja vaativa. WASM. Siinä ei ole whitelist mainoksille. Se on avointa koodia.
        Adblock plus ei ole avointa koodia. Ottaa rahaa jotta mainokset näkyy (huijausmainokset yms.). Et voi olla varma mitä tietoa kerää (privacy policy kertoo laajasti. Onneksi mozilla muuttaa sääntöjä että pitää kertoa tarkasti, muuten estetään.). Uskotko myyjää/perustajaa? Mikäköhän häntä motivoi? Meneekö intressit sotkuun?

        Ublock origin on paljon parempi kuin adblock plus tai muut.

        umatrix u o canvas blocker

        Rusaasti pelkkää tunnepitoista kouhkaa ja argumentum ad hominemia infoa jakaneeseen sivuun kohdistettuna, jossa samalla sivuutetaan kokonaan sen itse asiasisältö, ollen vastaamatta oleelliseen, eli argumetti vs. argumentti, sekä se miten ko. lehtien digi-artikkelit ovat suurelta osin lainaa toisaalta kansainvälisistä lähteistä.

        Tuolla samalla logiikalla ko. lehtien mahdollinen artikkeli uBolck Orgin hyvistä puolista olisi sekin puhdasta fulaa, eikö vain?

        Tai kun se kertoo Suomen peridentin haastattelussa hänen pörssisijoutkisistaan, niin ko. haastattelukin sisältöineen on feikki, eikö vain.

        "Adblock plus ei ole avointa koodia. "

        Miksi jatkat toistamiseen tuota valheen jatkuvaa julistamista?

        Tuossakin artikkelissa jossa uBolock Originia pidetään parempana / monipuolisempana vs. Adblock Plus, todetaan viimeksi mainitun olevan avonta koodia.

        Tosin tuossa artikkelissa ei otetan kantaa tai edes manita harrastaako ko. blokkajat käyttäjiensä seurantaa vai. Sen sijanaan lainaamassani artikeklissa aiheeseen otettiin kantaa.

        - https://techonation.com/ublock-origin-vs-adblock-plus/

        ". Et voi olla varma mitä tietoa kerää (privacy policy kertoo laajasti. Onneksi mozilla muuttaa sääntöjä että pitää kertoa tarkasti, muuten estetään")

        Ristiriitaista "logiikkaa." Tuon mukaanhan Adblock Plus on jo lähtökohtaisesti puhdas palikka ;-)

        Kas kun Adblock Plus on juurkin alunperin tehty nimenomaan Firefoxille vs. Adblock, joka on Google-spy Chromea varten ensin tehty ja vasta sitten monille muillekin selaimille sovelettu.

        "Uskotko myyjää/perustajaa? Mikäköhän häntä motivoi? Meneekö intressit sotkuun?"

        Voi lapsiparkaa. Tuolla logiikalla joka ainoan tuottene valmistaja ja kehittäjä valehtelee asiakkailleen ja näin jopa asioista, jotka ovat helposti tarkistettavissa.

        Toistaiseksi mikään taho ei ole kumonnut avoimen koodin Adblock Plussan kehittäjän lausumaa ja vakuutusta seuraamattomuudesta.

        PS. Sen pitkän tikun suhteen jätit kuin sattumalta vastaamatta omaatko FB- tai Google-tilin tai jopa molemmat ;-)


      • Anonyymi

        Attack surface minimointi. Adblock plus sallii mainoksia ja niiden seuranta skriptit (ei kolmas osapuoli).
        https://adblockplus.org/acceptable-ads#privacy-friendly-acceptable-ads

        > .... kansainvälisistä lähteistä.
        Voit itse katsoa mitä tekee ei tarvii artikkeleita lukea. Kansainväliset ottaa tiedon jostain, miksi et katso sitä lähdettä?

        > Tuolla samalla logiikalla ko. lehtien mahdollinen artikkeli uBolck Orgin hyvistä puolista olisi sekin puhdasta fulaa ...
        En katso artikkeleita katsoin addons.mozilla.com ja lisäosan privacy policy. Luotan mozillan työntekijään joka varmistaa koodin toimivanniin kuin on sanottu.

        > Tai kun se kertoo Suomen peridentin haastattelussa hänen pörssisijoutkisistaan, niin ko. haastattelukin sisältöineen on feikki, eikö vain.
        Ota kaikki suolan kanssa. Motivaatio on aina olemassa. Ei kaikki kuitenkaan aina puhu potaskaa muuten he eivät olisi pinnalla.

        >"Adblock plus ei ole avointa koodia. "
        >Miksi jatkat toistamiseen tuota valheen jatkuvaa julistamista?
        Toimin muistin varassa oli kai väärä käsitys jääny päähän. On avoin. Koodissa ei melko varmasti ole murehdittavaa.

        >Tuossakin artikkelissa jossa uBolock Originia pidetään parempana / monipuolisempana vs. Adblock Plus, todetaan viimeksi mainitun olevan avonta koodia.
        Katsoin adblock plus verkkosivuilta footerista linkin koodiin. Joo on avoin.

        >Tosin tuossa artikkelissa ei otetan kantaa tai edes manita harrastaako ko. blokkajat käyttäjiensä seurantaa vai. Sen sijanaan lainaamassani artikeklissa aiheeseen otettiin kantaa.
        Mainokset mitä he tarjoaa sis. seurantaa ei kolmanne osapuolen seurantaa.

        >Ristiriitaista "logiikkaa." Tuon mukaanhan Adblock Plus on jo lähtökohtaisesti puhdas palikka ;-)
        Luin addons.mozilla.com adblock plussan privacy policy heidän verkkosivuilta. Hyvin läpinäkyvästi oli laittanut tiedot.
        Täysin puhdas ei ole adblock plus niin kuin ublock origin.

        >Kas kun Adblock Plus on juurkin alunperin tehty nimenomaan Firefoxille vs. Adblock, joka on Google-spy Chromea varten ensin tehty ja vasta sitten monille muillekin selaimille sovelettu.
        molemmat addonit menee useille selaimille. Joo.

        >"Uskotko myyjää/perustajaa? Mikäköhän häntä motivoi? Meneekö intressit sotkuun?"
        >Voi lapsiparkaa. Tuolla logiikalla joka ainoan tuottene valmistaja ja kehittäjä valehtelee asiakkailleen ja näin jopa asioista, jotka ovat helposti tarkistettavissa.
        Tiedätkö mitä on spinnaus tai pimitys? Suolan kanssa. Suolan määrä riippuu tilanteesta. Kuinka moni kauppias sinun mielestä ajattelee asiakkaan parasta? Tuotteen myynti on aina taka-ajatuksena. En osta artikkelien perusteella tai muun markkinoinnin. Ainakin yritän välttää. Kokemuksella ja katsomalla kaikki vaihtoehdot mitkä löydän. Varo arvostelijoita jotka ovat päässeet tapahtumiin. He eivät kerro koko kuvaa koska se vaikuttaa pääseekö tulevaisuudessa uudelleen. Keinottelee että saa rahoitusta tai pääsee ensimmäisten joukossa esittelee. Jos ei pääse relevanssi laskee. Ei selviydy.

        >Toistaiseksi mikään taho ei ole kumonnut avoimen koodin Adblock Plussan kehittäjän lausumaa ja vakuutusta seuraamattomuudesta.
        katsoin ja totta ei niin koodissa ei ole huolia. Huolet on mainostensyötössä ja tiedon keruussa. Kerää ip, selaimen version. Tiedoilla tekee paljon vaikka onkin vähän.

        >PS. Sen pitkän tikun suhteen jätit kuin sattumalta vastaamatta omaatko FB- tai Google-tilin tai jopa molemmat ;-)
        Ei oo fb. Google on. Voisin vähentää google asioiden käyttöä kun on olemassa vaihtoehtoja niille. Google kohdentaa mainoksia. Ei anna muille pääsyä dataan niin kuin fb. Tää ei tarkoita sitä että google olisi ok.
        Whatsapp kerää paljon metadataa siitäkin pitäisi hankkiutua eroon.

        En vastannu heti kun ei ollut minusta niin tärkeää tai asiaan liittyvää. Että käyttäsin aikaa kaiken vastailuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Attack surface minimointi. Adblock plus sallii mainoksia ja niiden seuranta skriptit (ei kolmas osapuoli).
        https://adblockplus.org/acceptable-ads#privacy-friendly-acceptable-ads

        > .... kansainvälisistä lähteistä.
        Voit itse katsoa mitä tekee ei tarvii artikkeleita lukea. Kansainväliset ottaa tiedon jostain, miksi et katso sitä lähdettä?

        > Tuolla samalla logiikalla ko. lehtien mahdollinen artikkeli uBolck Orgin hyvistä puolista olisi sekin puhdasta fulaa ...
        En katso artikkeleita katsoin addons.mozilla.com ja lisäosan privacy policy. Luotan mozillan työntekijään joka varmistaa koodin toimivanniin kuin on sanottu.

        > Tai kun se kertoo Suomen peridentin haastattelussa hänen pörssisijoutkisistaan, niin ko. haastattelukin sisältöineen on feikki, eikö vain.
        Ota kaikki suolan kanssa. Motivaatio on aina olemassa. Ei kaikki kuitenkaan aina puhu potaskaa muuten he eivät olisi pinnalla.

        >"Adblock plus ei ole avointa koodia. "
        >Miksi jatkat toistamiseen tuota valheen jatkuvaa julistamista?
        Toimin muistin varassa oli kai väärä käsitys jääny päähän. On avoin. Koodissa ei melko varmasti ole murehdittavaa.

        >Tuossakin artikkelissa jossa uBolock Originia pidetään parempana / monipuolisempana vs. Adblock Plus, todetaan viimeksi mainitun olevan avonta koodia.
        Katsoin adblock plus verkkosivuilta footerista linkin koodiin. Joo on avoin.

        >Tosin tuossa artikkelissa ei otetan kantaa tai edes manita harrastaako ko. blokkajat käyttäjiensä seurantaa vai. Sen sijanaan lainaamassani artikeklissa aiheeseen otettiin kantaa.
        Mainokset mitä he tarjoaa sis. seurantaa ei kolmanne osapuolen seurantaa.

        >Ristiriitaista "logiikkaa." Tuon mukaanhan Adblock Plus on jo lähtökohtaisesti puhdas palikka ;-)
        Luin addons.mozilla.com adblock plussan privacy policy heidän verkkosivuilta. Hyvin läpinäkyvästi oli laittanut tiedot.
        Täysin puhdas ei ole adblock plus niin kuin ublock origin.

        >Kas kun Adblock Plus on juurkin alunperin tehty nimenomaan Firefoxille vs. Adblock, joka on Google-spy Chromea varten ensin tehty ja vasta sitten monille muillekin selaimille sovelettu.
        molemmat addonit menee useille selaimille. Joo.

        >"Uskotko myyjää/perustajaa? Mikäköhän häntä motivoi? Meneekö intressit sotkuun?"
        >Voi lapsiparkaa. Tuolla logiikalla joka ainoan tuottene valmistaja ja kehittäjä valehtelee asiakkailleen ja näin jopa asioista, jotka ovat helposti tarkistettavissa.
        Tiedätkö mitä on spinnaus tai pimitys? Suolan kanssa. Suolan määrä riippuu tilanteesta. Kuinka moni kauppias sinun mielestä ajattelee asiakkaan parasta? Tuotteen myynti on aina taka-ajatuksena. En osta artikkelien perusteella tai muun markkinoinnin. Ainakin yritän välttää. Kokemuksella ja katsomalla kaikki vaihtoehdot mitkä löydän. Varo arvostelijoita jotka ovat päässeet tapahtumiin. He eivät kerro koko kuvaa koska se vaikuttaa pääseekö tulevaisuudessa uudelleen. Keinottelee että saa rahoitusta tai pääsee ensimmäisten joukossa esittelee. Jos ei pääse relevanssi laskee. Ei selviydy.

        >Toistaiseksi mikään taho ei ole kumonnut avoimen koodin Adblock Plussan kehittäjän lausumaa ja vakuutusta seuraamattomuudesta.
        katsoin ja totta ei niin koodissa ei ole huolia. Huolet on mainostensyötössä ja tiedon keruussa. Kerää ip, selaimen version. Tiedoilla tekee paljon vaikka onkin vähän.

        >PS. Sen pitkän tikun suhteen jätit kuin sattumalta vastaamatta omaatko FB- tai Google-tilin tai jopa molemmat ;-)
        Ei oo fb. Google on. Voisin vähentää google asioiden käyttöä kun on olemassa vaihtoehtoja niille. Google kohdentaa mainoksia. Ei anna muille pääsyä dataan niin kuin fb. Tää ei tarkoita sitä että google olisi ok.
        Whatsapp kerää paljon metadataa siitäkin pitäisi hankkiutua eroon.

        En vastannu heti kun ei ollut minusta niin tärkeää tai asiaan liittyvää. Että käyttäsin aikaa kaiken vastailuun.

        Onko tuo jokin salakielinen viesti jonnekin ulkoavaruuteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo jokin salakielinen viesti jonnekin ulkoavaruuteen?

        Hitto vielä kahteen kertaan laitettu, usan vakoilu murtaa tuollaiset hekessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Attack surface minimointi. Adblock plus sallii mainoksia ja niiden seuranta skriptit (ei kolmas osapuoli).
        https://adblockplus.org/acceptable-ads#privacy-friendly-acceptable-ads

        > .... kansainvälisistä lähteistä.
        Voit itse katsoa mitä tekee ei tarvii artikkeleita lukea. Kansainväliset ottaa tiedon jostain, miksi et katso sitä lähdettä?

        > Tuolla samalla logiikalla ko. lehtien mahdollinen artikkeli uBolck Orgin hyvistä puolista olisi sekin puhdasta fulaa ...
        En katso artikkeleita katsoin addons.mozilla.com ja lisäosan privacy policy. Luotan mozillan työntekijään joka varmistaa koodin toimivanniin kuin on sanottu.

        > Tai kun se kertoo Suomen peridentin haastattelussa hänen pörssisijoutkisistaan, niin ko. haastattelukin sisältöineen on feikki, eikö vain.
        Ota kaikki suolan kanssa. Motivaatio on aina olemassa. Ei kaikki kuitenkaan aina puhu potaskaa muuten he eivät olisi pinnalla.

        >"Adblock plus ei ole avointa koodia. "
        >Miksi jatkat toistamiseen tuota valheen jatkuvaa julistamista?
        Toimin muistin varassa oli kai väärä käsitys jääny päähän. On avoin. Koodissa ei melko varmasti ole murehdittavaa.

        >Tuossakin artikkelissa jossa uBolock Originia pidetään parempana / monipuolisempana vs. Adblock Plus, todetaan viimeksi mainitun olevan avonta koodia.
        Katsoin adblock plus verkkosivuilta footerista linkin koodiin. Joo on avoin.

        >Tosin tuossa artikkelissa ei otetan kantaa tai edes manita harrastaako ko. blokkajat käyttäjiensä seurantaa vai. Sen sijanaan lainaamassani artikeklissa aiheeseen otettiin kantaa.
        Mainokset mitä he tarjoaa sis. seurantaa ei kolmanne osapuolen seurantaa.

        >Ristiriitaista "logiikkaa." Tuon mukaanhan Adblock Plus on jo lähtökohtaisesti puhdas palikka ;-)
        Luin addons.mozilla.com adblock plussan privacy policy heidän verkkosivuilta. Hyvin läpinäkyvästi oli laittanut tiedot.
        Täysin puhdas ei ole adblock plus niin kuin ublock origin.

        >Kas kun Adblock Plus on juurkin alunperin tehty nimenomaan Firefoxille vs. Adblock, joka on Google-spy Chromea varten ensin tehty ja vasta sitten monille muillekin selaimille sovelettu.
        molemmat addonit menee useille selaimille. Joo.

        >"Uskotko myyjää/perustajaa? Mikäköhän häntä motivoi? Meneekö intressit sotkuun?"
        >Voi lapsiparkaa. Tuolla logiikalla joka ainoan tuottene valmistaja ja kehittäjä valehtelee asiakkailleen ja näin jopa asioista, jotka ovat helposti tarkistettavissa.
        Tiedätkö mitä on spinnaus tai pimitys? Suolan kanssa. Suolan määrä riippuu tilanteesta. Kuinka moni kauppias sinun mielestä ajattelee asiakkaan parasta? Tuotteen myynti on aina taka-ajatuksena. En osta artikkelien perusteella tai muun markkinoinnin. Ainakin yritän välttää. Kokemuksella ja katsomalla kaikki vaihtoehdot mitkä löydän. Varo arvostelijoita jotka ovat päässeet tapahtumiin. He eivät kerro koko kuvaa koska se vaikuttaa pääseekö tulevaisuudessa uudelleen. Keinottelee että saa rahoitusta tai pääsee ensimmäisten joukossa esittelee. Jos ei pääse relevanssi laskee. Ei selviydy.

        >Toistaiseksi mikään taho ei ole kumonnut avoimen koodin Adblock Plussan kehittäjän lausumaa ja vakuutusta seuraamattomuudesta.
        katsoin ja totta ei niin koodissa ei ole huolia. Huolet on mainostensyötössä ja tiedon keruussa. Kerää ip, selaimen version. Tiedoilla tekee paljon vaikka onkin vähän.

        >PS. Sen pitkän tikun suhteen jätit kuin sattumalta vastaamatta omaatko FB- tai Google-tilin tai jopa molemmat ;-)
        Ei oo fb. Google on. Voisin vähentää google asioiden käyttöä kun on olemassa vaihtoehtoja niille. Google kohdentaa mainoksia. Ei anna muille pääsyä dataan niin kuin fb. Tää ei tarkoita sitä että google olisi ok.
        Whatsapp kerää paljon metadataa siitäkin pitäisi hankkiutua eroon.

        En vastannu heti kun ei ollut minusta niin tärkeää tai asiaan liittyvää. Että käyttäsin aikaa kaiken vastailuun.

        Whitelist ei ole ongelma.

        "Joulukuuta 2011 Wladimir Palant ilmoitti tulevien Adblock Plus versioiden päästävän tiettyjä mainoksia lävitse. Nämä mainokset ovat yksinkertaisia teksipohjaisia yhden rivin scriptejä, jotka käyttäjä voi manuaalisesti estää."

        - - https://fi.wikipedia.org/wiki/Adblock_Plus

        "Kansainväliset ottaa tiedon jostain, miksi et katso sitä lähdettä?"

        Vastasin omaan huuhaakritiikkiisi tietolähteen suhteen vs. itse asiasisältö.

        "Luotan mozillan työntekijään joka varmistaa koodin toimivanniin kuin on sanottu."

        Siellä luottamillasi Mozeillan sivulla kerrotaan myös, että elle'ei lisäpalikan lisätiedoissa kerrota seurannasta ja tiedonkeruusta, niin sitä ei lähtökotaisesti ole, mutta jos kerrotaan, niin adieu yksityisyydelle.

        uBlock Origin kohdalla se kertoo laajasta seurannasta, urkinnasta ja tiedonkeruusta.

        Permissions: - https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/ublock-origin/

        "Kerää ip, selaimen version. Tiedoilla tekee paljon vaikka onkin vähän."

        Niin, ja mikäs verkkosivu ei noita perusasioita keräisi ... uBolkc Origin menee "lievästi" pidemmälle Mozillan sivun perusteella. Tokihan vastaava tautia tuppaa olemaan kaikkialla.

        "molemmat addonit menee useille selaimille. Joo."

        Poinntti oli logiikasi olemattomuus, omaan huutoon vastaamattomuus ja sitten kommentoit toistamiseen sivuraiteellisesti ohitse oleellisen.

        Oleellista oli se, että Adblock Plus on ensikädessä tehty juurikin luotettavana hehkuttamallesi Mozillalle, mutta silti kritisoit sitä epäluotettavaksi.

        Sen sijaan AdBlock oli alunperin tehty Google-spy Chromea varten, joka voisi herättää useampiakin kysymyksiä syntyhistoriansa kytköksiin liittyvän toimintapolitiikansa suhteen.

        "En vastannu heti kun ei ollut minusta niin tärkeää tai asiaan liittyvää. Että käyttäsin aikaa kaiken vastailuun."

        Pointti oli jälleen kerran kommenttien loogisuuden täysi uupuminen. Kerroit miten "et tikullakaan koske" ja sitten omaat yhden mahdollisimman pahoista yksityisyyden polkijoista, Google-tilin.

        Ps. Voisit opetella asianmukaisen tekstin lainauksen ja entterin käytön sen sijaan, että tunget omat kommenttisi suoraan putkeen lainatun tekstin jatkoksi. Eli edelleen edes hieman logiikkaa ei olisi pahitteeksi mm. luettavuudelle.

        AdblockPlus & NoScript


      • Anonyymi

        Acceptable Ads is enabled by default, whitelisted domains will not be blocked from tracking the user. With more than 10,000 domains on the Acceptable Ads whitelist, that’s a lot of tracking. https://www.eff.org/deeplinks/2017/11/panopticlick-30


        Whitelist ei ole ongelma.
        - On ongelma. Katso ekat lauseet ja linkki.

        "Luotan mozillan työntekijään joka varmistaa koodin toimivanniin kuin on sanottu."
        Siellä luottamillasi Mozeillan sivulla kerrotaan myös, että elle'ei lisäpalikan lisätiedoissa kerrota seurannasta ja tiedonkeruusta, niin sitä ei lähtökotaisesti ole, mutta jos kerrotaan, niin adieu yksityisyydelle.
        - katso addons.mozilla.com ublock origin privacy policy. Ei kerää tietoo.

        uBlock Origin kohdalla se kertoo laajasta seurannasta, urkinnasta ja tiedonkeruusta.
        - oikeudet antaa vain lisäosalle toimintoja. Privacy policy kertoo mitä dataa se kerää ja mihin tarkoitukseen. u o ei kerää.

        "Kerää ip, selaimen version. Tiedoilla tekee paljon vaikka onkin vähän."
        Niin, ja mikäs verkkosivu ei noita perusasioita keräisi ... uBolkc Origin menee "lievästi" pidemmälle Mozillan sivun perusteella. Tokihan vastaava tautia tuppaa olemaan kaikkialla.
        - ei mene ne on vaan oikeuksia mitä se vaatii toimiakseen ei tarkoita että u o lähettää oikeuksien sallimaa sisältöä eteenpäin.

        Oleellista oli se, että Adblock Plus on ensikädessä tehty juurikin luotettavana hehkuttamallesi Mozillalle, mutta silti kritisoit sitä epäluotettavaksi.
        - nykyinen käsitykseni adblock plussasta on se että se sallii mainoksia 10 000 tuhansia domaineja jotka saattaa seurata käyttäjää. Se myös kerää ip, selaimen version. Ublock origin ei tee näin jollloin voin kritisoida adblock plus siitä et se kerää ja sallii seurannan.

        Sen sijaan AdBlock oli alunperin tehty Google-spy Chromea varten, joka voisi herättää useampiakin kysymyksiä syntyhistoriansa kytköksiin liittyvän toimintapolitiikansa suhteen.
        - ainakin nuo mainitsemani epäkohdat ovat totta adblock plussasta.

        "En vastannu heti kun ei ollut minusta niin tärkeää tai asiaan liittyvää. Että käyttäsin aikaa kaiken vastailuun."
        Pointti oli jälleen kerran kommenttien loogisuuden täysi uupuminen. Kerroit miten "et tikullakaan koske" ja sitten omaat yhden mahdollisimman pahoista yksityisyyden polkijoista, Google-tilin.
        - google mainostaa ei kolmasosapuoli. Vain google tietää.
        - En koske muihin tikulla koska ublock origin on paras ja ei anna minun iptä tai salli seurantamainoksia. Eli tietojani ei mene uudelle taholle. -1 tahoja jotka saa ipni (ja -10 000 mahdollista mainosdomainia).

        Ps. Voisit opetella asianmukaisen tekstin lainauksen ja entterin käytön sen sijaan, että tunget omat kommenttisi suoraan putkeen lainatun tekstin jatkoksi. Eli edelleen edes hieman logiikkaa ei olisi pahitteeksi mm. luettavuudelle.
        - joo minun moka. Jos tekstilaatikko olisi ollut leveämpi olisi toiminut koska enter välitys. Nyt tiedän ja teen toisin jatkossa.

        - Suosittelen vaihtaa adblock plus ublock originiksi.
        - joo verkkosivut saa minun ip mut ei sentää mee 10 000 mainostajalle 1 adblock plussalle.
        - en tue rahallisesti heidän toimintaa (mainoksista 30% heille). Enkä tue whitelist paikan ostaneita mainostajia.
        - google tili on vielä. Ostan pinephone niin sit ei ole enää käyttöä. Jos en ostakkaan niin yritän jossain vaiheessa vähentää, lopulta lopettaa käytön. En voi heti koska puhelin on android ja lineageos asennus voi mennä pieleen. Tiedostotkin täytyisi varmuuskopioida. Heti kun saan tiedot talteen voin lopettaa. En ennen.

        ohi aiheen
        - suomi24 sivu on täynnä vakoilua ja mainoksia. Sais joku tehdä kilpailevan sivuston millä yksityisyys ja toiminnallisuus etusijalla.

        u o


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Acceptable Ads is enabled by default, whitelisted domains will not be blocked from tracking the user. With more than 10,000 domains on the Acceptable Ads whitelist, that’s a lot of tracking. https://www.eff.org/deeplinks/2017/11/panopticlick-30


        Whitelist ei ole ongelma.
        - On ongelma. Katso ekat lauseet ja linkki.

        "Luotan mozillan työntekijään joka varmistaa koodin toimivanniin kuin on sanottu."
        Siellä luottamillasi Mozeillan sivulla kerrotaan myös, että elle'ei lisäpalikan lisätiedoissa kerrota seurannasta ja tiedonkeruusta, niin sitä ei lähtökotaisesti ole, mutta jos kerrotaan, niin adieu yksityisyydelle.
        - katso addons.mozilla.com ublock origin privacy policy. Ei kerää tietoo.

        uBlock Origin kohdalla se kertoo laajasta seurannasta, urkinnasta ja tiedonkeruusta.
        - oikeudet antaa vain lisäosalle toimintoja. Privacy policy kertoo mitä dataa se kerää ja mihin tarkoitukseen. u o ei kerää.

        "Kerää ip, selaimen version. Tiedoilla tekee paljon vaikka onkin vähän."
        Niin, ja mikäs verkkosivu ei noita perusasioita keräisi ... uBolkc Origin menee "lievästi" pidemmälle Mozillan sivun perusteella. Tokihan vastaava tautia tuppaa olemaan kaikkialla.
        - ei mene ne on vaan oikeuksia mitä se vaatii toimiakseen ei tarkoita että u o lähettää oikeuksien sallimaa sisältöä eteenpäin.

        Oleellista oli se, että Adblock Plus on ensikädessä tehty juurikin luotettavana hehkuttamallesi Mozillalle, mutta silti kritisoit sitä epäluotettavaksi.
        - nykyinen käsitykseni adblock plussasta on se että se sallii mainoksia 10 000 tuhansia domaineja jotka saattaa seurata käyttäjää. Se myös kerää ip, selaimen version. Ublock origin ei tee näin jollloin voin kritisoida adblock plus siitä et se kerää ja sallii seurannan.

        Sen sijaan AdBlock oli alunperin tehty Google-spy Chromea varten, joka voisi herättää useampiakin kysymyksiä syntyhistoriansa kytköksiin liittyvän toimintapolitiikansa suhteen.
        - ainakin nuo mainitsemani epäkohdat ovat totta adblock plussasta.

        "En vastannu heti kun ei ollut minusta niin tärkeää tai asiaan liittyvää. Että käyttäsin aikaa kaiken vastailuun."
        Pointti oli jälleen kerran kommenttien loogisuuden täysi uupuminen. Kerroit miten "et tikullakaan koske" ja sitten omaat yhden mahdollisimman pahoista yksityisyyden polkijoista, Google-tilin.
        - google mainostaa ei kolmasosapuoli. Vain google tietää.
        - En koske muihin tikulla koska ublock origin on paras ja ei anna minun iptä tai salli seurantamainoksia. Eli tietojani ei mene uudelle taholle. -1 tahoja jotka saa ipni (ja -10 000 mahdollista mainosdomainia).

        Ps. Voisit opetella asianmukaisen tekstin lainauksen ja entterin käytön sen sijaan, että tunget omat kommenttisi suoraan putkeen lainatun tekstin jatkoksi. Eli edelleen edes hieman logiikkaa ei olisi pahitteeksi mm. luettavuudelle.
        - joo minun moka. Jos tekstilaatikko olisi ollut leveämpi olisi toiminut koska enter välitys. Nyt tiedän ja teen toisin jatkossa.

        - Suosittelen vaihtaa adblock plus ublock originiksi.
        - joo verkkosivut saa minun ip mut ei sentää mee 10 000 mainostajalle 1 adblock plussalle.
        - en tue rahallisesti heidän toimintaa (mainoksista 30% heille). Enkä tue whitelist paikan ostaneita mainostajia.
        - google tili on vielä. Ostan pinephone niin sit ei ole enää käyttöä. Jos en ostakkaan niin yritän jossain vaiheessa vähentää, lopulta lopettaa käytön. En voi heti koska puhelin on android ja lineageos asennus voi mennä pieleen. Tiedostotkin täytyisi varmuuskopioida. Heti kun saan tiedot talteen voin lopettaa. En ennen.

        ohi aiheen
        - suomi24 sivu on täynnä vakoilua ja mainoksia. Sais joku tehdä kilpailevan sivuston millä yksityisyys ja toiminnallisuus etusijalla.

        u o

        "On ongelma. Katso ekat lauseet ja linkki."

        Lainaamallasi sivulla on ohjeet asetuksiin, jolloin whitelist on ongelmaton asia - "Acceptable Ads exposes Adblock Plus users to tracking unless it is disabled" :

        - https://www.eff.org/deeplinks/2017/11/how-debug-your-content-blocker-privacy-protection

        Jäi tosin epäselväksi miksi tuossa edellä "Adblock Warning Removal List" oli otettu pois päältä.

        "katso addons.mozilla.com ublock origin privacy policy. Ei kerää tietoo."

        En löytänyt tuollaista kohtaa, mutta jos ei toisaalle lähettele, niin se on jo yksi hyvä pointti. Mutta sen sijaan kohta "permissions" on kuitenkin rumaa luettavaa vaikka ei edes lähettäisi kolmansille osapuolille.

        Mikä muuten on tuon UBlock Originen taloudellinen toimintamalli, sillä eihän kukaan voi tuollaisia ilmaisia lounaita omaan piikkiinsä tarjoilla, eli mistä se saa fyrkkaa toimintaansa.

        ***

        " google tili on vielä. Ostan pinephone niin sit ei ole enää käyttöä. Jos en ostakkaan niin yritän jossain vaiheessa vähentää, lopulta lopettaa käytön. "

        Vaikeaahan se toki on kun mobiilissa on vain kaksi vaihtoehtoa, joko Google-Mega-Spy tai rautaansa nähden täysin ylihintainen iPhone, jolle toki saanee pidemmälle ajalle turvapäivitykset, joskaan ei sekään ole ollut viaton yksityisyyden suhteen.

        Vähissä on toimivien ja turvallisempien vaihtoehtojen saaminen mobiilikäyttikseksi, joista tuo Lineagos on uusi tuttavuus. Niiden kanssa on ongelmana tarvitsemiensa ohjelmien saatavuus, vaikkapa pankkiappi jos sellaisen haluaa tai tarvitsee ymv. tai hyvä off-line-navi kuten Here:

        - https://www.makeuseof.com/tag/linux-smartphone-operating-systems/

        Ps. Ollut muita kiireitä joten en ole ehtinyt kommentoida aiheeseen.

        AdblockPlus & NoScript


      • Anonyymi

        - Ei haittaa vaikka et olisi vastannut.

        - privacy policy lukee:
        Permission/oikeuksien yläpuolella.
        Arvostelu -osion alapuolella.More Information -osiossa:
        ...
        Versio ...
        Last update ...
        Privacy policy linkki
        ...

        - Taloudellinen malli
        Koska projekti on open source ja lisenssi on kunnollinen on paljon vapaaehtoisia jotka avittaa teossa. Hän saa lahjoituksia ja tukea eri paikoista. Eli hän on käyttäjien pussissa ei jonkun ulkoisen firman/organisaation lahjoituksista riippuvainen.

        Mozilla tarkistaa että lisäosa toimii niin kuin privacy policy sanoo. Eli se kannattaa aina lukea. Varokaa ympäripyöreitä ilmauksia tai ei selitetä mitä sillä datalla tehdään. Mozillan addon kauppa on vaatinit nuo asiat. Muualla ei välttämättä privacy policy kerro mihin tarkoitukseen dataa kerätään.

        - suurin osa ei osaa ottaa mainoksia pois adblock plussasta. Google profiloi hyvin varmasti sallituilla mainoksilla.
        - en tiedä mihin adblock plussa sijoittaa voitot joten en tiedä mitä toimintaa tukee käyttäjät tietämättään.

        Applen iphone yksityisyys. Menkää ottaa pois päältä IDFA asetuksista muuten sovellusten tekijät ja niiden käyttämät seurantapalvelut luo Sinusta profiilin, yksilöstä. Apple on siirtymässä googlen malliin missä he tekevät profiloinnin ei muut. iPhone ei ole hyvä sillä ei voi tehdä asioita. Niille jotka toiminnot riittää maksaa liikaa kun hyvät halvat hoitaisi ne myös. Ei ole innovaatiota. Pieniä parannuksia joita perusjätkät ei osaa arvostaa. Ryhmäpaine ja flexaus on iso syy ainakin amerikassa ostaa iphone. Voi olla myös tottuneet iOS käyttöliittymään jolloin ei osaa käyttää muita. Huawei tai honor puhelimet ovat kopioineet käyttöliittymää niin jo suuriosa on ostanut sen halvuuden takia ja kauppojen tyrkytys on ollut osasyy siirtymiselle. Teknillinen osaaminen ei kasva kun käyttää rajoitettuja ja suoraviivaisia laitteita.

        Tuolla alhaalla puhutaan adguard lisäosasta. Sille ei vielä ole privacy policy mozillan addon storessa. En tiedä millon tulee pakotus. Maksullinen näköjään. Sitten se tarkistaa jokaisen nettisivudomainin. Lähetetään hash muodossa ja sanok että siitä ei voisi selvittää mille sivulle menit. En tiedä tulisiko tätä uskoa. Heilläcon hirvittävästi dataa yksilöistä jos he pystyvät selvittämään siitä. On amazon tai maksutiedot ja on netin käyttötavat tiedossa. Aika, sivustot. En nyt etsinyt mitä kommentoidaan tästä domain asiasta netissä. Ehkä myöhemmin. Minä en luottaisi heihin.

        Ublock origin.
        ublock ei ole sama asia
        ublock jotain muuta ei myöskään ole sama asia.
        Poistakaa kopiot jotka kerää dataa.

        Jos youtubessa haluaa jotain sisältöä tehdä niin tarvii google tilin. Onneksi voi käyttää vain siihen tarkoitukseen jos välttää muualla tilin käyttöä. Voi myös melko helposti luoda tilin niin ei tarvii vanhaa käyttää tai omistaa vain yhtä gtiliä per henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        - Ei haittaa vaikka et olisi vastannut.

        - privacy policy lukee:
        Permission/oikeuksien yläpuolella.
        Arvostelu -osion alapuolella.More Information -osiossa:
        ...
        Versio ...
        Last update ...
        Privacy policy linkki
        ...

        - Taloudellinen malli
        Koska projekti on open source ja lisenssi on kunnollinen on paljon vapaaehtoisia jotka avittaa teossa. Hän saa lahjoituksia ja tukea eri paikoista. Eli hän on käyttäjien pussissa ei jonkun ulkoisen firman/organisaation lahjoituksista riippuvainen.

        Mozilla tarkistaa että lisäosa toimii niin kuin privacy policy sanoo. Eli se kannattaa aina lukea. Varokaa ympäripyöreitä ilmauksia tai ei selitetä mitä sillä datalla tehdään. Mozillan addon kauppa on vaatinit nuo asiat. Muualla ei välttämättä privacy policy kerro mihin tarkoitukseen dataa kerätään.

        - suurin osa ei osaa ottaa mainoksia pois adblock plussasta. Google profiloi hyvin varmasti sallituilla mainoksilla.
        - en tiedä mihin adblock plussa sijoittaa voitot joten en tiedä mitä toimintaa tukee käyttäjät tietämättään.

        Applen iphone yksityisyys. Menkää ottaa pois päältä IDFA asetuksista muuten sovellusten tekijät ja niiden käyttämät seurantapalvelut luo Sinusta profiilin, yksilöstä. Apple on siirtymässä googlen malliin missä he tekevät profiloinnin ei muut. iPhone ei ole hyvä sillä ei voi tehdä asioita. Niille jotka toiminnot riittää maksaa liikaa kun hyvät halvat hoitaisi ne myös. Ei ole innovaatiota. Pieniä parannuksia joita perusjätkät ei osaa arvostaa. Ryhmäpaine ja flexaus on iso syy ainakin amerikassa ostaa iphone. Voi olla myös tottuneet iOS käyttöliittymään jolloin ei osaa käyttää muita. Huawei tai honor puhelimet ovat kopioineet käyttöliittymää niin jo suuriosa on ostanut sen halvuuden takia ja kauppojen tyrkytys on ollut osasyy siirtymiselle. Teknillinen osaaminen ei kasva kun käyttää rajoitettuja ja suoraviivaisia laitteita.

        Tuolla alhaalla puhutaan adguard lisäosasta. Sille ei vielä ole privacy policy mozillan addon storessa. En tiedä millon tulee pakotus. Maksullinen näköjään. Sitten se tarkistaa jokaisen nettisivudomainin. Lähetetään hash muodossa ja sanok että siitä ei voisi selvittää mille sivulle menit. En tiedä tulisiko tätä uskoa. Heilläcon hirvittävästi dataa yksilöistä jos he pystyvät selvittämään siitä. On amazon tai maksutiedot ja on netin käyttötavat tiedossa. Aika, sivustot. En nyt etsinyt mitä kommentoidaan tästä domain asiasta netissä. Ehkä myöhemmin. Minä en luottaisi heihin.

        Ublock origin.
        ublock ei ole sama asia
        ublock jotain muuta ei myöskään ole sama asia.
        Poistakaa kopiot jotka kerää dataa.

        Jos youtubessa haluaa jotain sisältöä tehdä niin tarvii google tilin. Onneksi voi käyttää vain siihen tarkoitukseen jos välttää muualla tilin käyttöä. Voi myös melko helposti luoda tilin niin ei tarvii vanhaa käyttää tai omistaa vain yhtä gtiliä per henkilö.

        Permission vs. Privacy policy kesken on ristiriita, ellei sitten ensin manittu on pelkkä yleisluontoinen jenkki-laki-toteama ja sitten viimeksi mainitussa eritellään todellinen tilanne.

        " suurin osa ei osaa ottaa mainoksia pois adblock plussasta. Google profiloi hyvin varmasti sallituilla mainoksilla."

        Edes tuo hypoteesi ei tee ABP:sta kertomaasi boikotoitavaa seuraajaa, sillä jokaisella on ihan oma vastuu perehtyä asentamansa ohjelman asetuksiin, jotka ABP:ssa ovat lisäksi hyvin selkeät.

        Aivan sama tilanne vaikka selaimenkin kanssa, jossa on hyvä muuttaa oletusasetuksia kuten mm. poistaa automaattinen lomakkeiden täyttö, joka on riski yksityisyydelleen ja voi pahimmillan johtaa jopa identiteetivarkauden kohteeksi joutumiseen kaikkine sen seuraamuksineen.

        " en tiedä mihin adblock plussa sijoittaa voitot joten en tiedä mitä toimintaa tukee käyttäjät tietämättään."

        Tuo tarkoitushakuinen spekulointi ja mustamaalaava vihjailu taasen on jo moraalisestikin ruma rimanalitus.

        Samalla ajatusmallilla voisi maalailla ties millaisia hypoteesejä ties mistä tahoista. Onko vaikkapa Linux-jakeluiden taloudellinen tilanne ja kirjanpito julkista informaatiota kuten pörssiyrityksissä ...

        Tai entäpä pankkitilit, pelkät käyttelytilit, joiden varoja pankit lainaavat over night niillä tuottoa itselleen tehden. Mistä tilin haltija voi tietää sopivatko lainan kohteet eettisiin arvoihinsa.

        Ps. Tulevassa PinePhonessa https://wiki.pine64.org/index.php/PinePhone on ... A-GPS, GLONASS ... (molemmat?), joista Glonass voisi herätää avoimia kysymyksiä yksityisyytensä suhteen:

        - https://beebom.com/what-is-glonass-and-how-it-is-different-from-gps/

        AdblockPlus & NoScript


    • Anonyymi

      Opera toimii myös Ubuntussa, ei mainoksia...

    • Anonyymi

      Firefox 66.0.4 ei ole vieläkään päivittynyt Ubuntuun ja Mintiin. Mikä mättää?

      • Anonyymi

        Tulee sitten kun tulee. Canonicanilla ei ole kiirettä. Eihän kyseessä ole mikään vaarallinen haitake. Katsele ilmaiseksi vaan mainoksia siihen asti ja nauti!


    • Anonyymi

      Älkää lapsukaiset huolestuko, teistä huolehditaan.
      Firefoxin korjauspäivitys tuli jo.

      • Anonyymi

        Jos tarkoitat 66.04 -versiota niin ei ole vielä tullut.
        Uskotko joulupukkiinkin?


    • Anonyymi

      Tosi hienoja vastauksia joltain käännöskoneilta nimimerkeiltä anoniýymi.. ei kylläkään koskettanyt aihetta eikä aloittajan kysymystä.
      Hyvää joulua vaan teillekin!

    • Anonyymi

      Ei vielä hajuakaan mistään päivityksestä. Vanhoilla mennään vaan.

      Onko jo jollain tullut?

      • Anonyymi

        En ole koko päivänä tullut. ehkä illalla sitten...


    • Anonyymi

      AAARRGHHH!
      En saa rauhaa ennenkuin saan uuden päivityksen!!!

    • Anonyymi

      Ei kuulu eikä näy Firefox-lisäkkeitä Ubuntuun ja Minttiin. Onko ne lakossa vai mikä mättää?

      • Anonyymi

        Epävirallinen korjaus.
        1. Voit korjata HETI asentamalla .xpi addon. Löytyy reddit/r/firefox
        Restart firefox asennuksen jälkeen ja poista asennettu addon korjauksen jälkeen turha. Voit unohtaa koko tapauksen tämän jälkeen.
        2. Voit korjata HETI. Mene about:config. Etsi xpinstall ... .required Laita falseksi. Restart. Valmis. Tulevaisuudessa kannattaa laittaa takaisin oletukselle true.

        Virallinen korjaus.
        Voit ODOTTAA kunnes tulee 66.0.4 / 66.0.5 päivitys. Tänään viimeistään.
        Voi vaihdella linux distrosta riippuen. Heillä on omat pakettipalvelut mitkä päivittyy heidän toimesta. Voi mennä seuraavalle viikolle jos he ovat hitaita. Voi myös mennä maailman ääriin jos ei ole linux distron auto update päällä tai ei ole levytilaa päivitykselle.

        Suosittelen epävirallista ratkaisua koska silloin ei tarvii miettiä millon tulee.
        Android puhelimille on jo tullut google play storeen päivitykset. Saa lisäosat käyttöön. Ublock origin.


    • Anonyymi

      Firefox kelpuutti vihdoin AdGuardin uupunttiin. Minttu pähkäilee yhä.

      • Anonyymi

        Tänä aamuna sai minttukin aikaiseksi Firefoxin päivityksen 66.0.4 ja AdGuard lähti toimimaan. Hurraa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänä aamuna sai minttukin aikaiseksi Firefoxin päivityksen 66.0.4 ja AdGuard lähti toimimaan. Hurraa!

        Tuohan on jo vanha koska MX Linux sai jo version 66.0.5 tiistaina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on jo vanha koska MX Linux sai jo version 66.0.5 tiistaina.

        MicroSoft Linuxit onkin aina myöhässä. siitä nimittäin unohtu kokonaan versio 66.04


      • Anonyymi

        Aamulla minttuun sai 66.0.5, mutta uupunttiin vain 66.0.4 eli osat vaihtuivat. On tämä tietoturva päivityksineen kummallista.


    • Anonyymi

      Laitoin koneen päälle pitkästä aikaa ja päivitin normipäivitykset. Firefox kuitenkin ilmoittaa lisäosien toimimattomuudesta ja näyttää versiota 66.03.
      Olin jossain näkevinäni että kestää puolisen tuntia ennenkuin päivittyy. Mikä siinä sitten kestää, eikö ne pitäisi tulla heti kun koneen avaa?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8009
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4552
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe